“Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari” ilmiy tadqiqot bo‘limi

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-2-1024x680.png
Djurayev Risbay Xaydarovich
“Uzluksiz ta’lim” jurnali bosh muharriri, pedagogika fanlari doktori, akademik

E-mail: uzpfiti2005@mail.ru

Davlat mukofotlari:

1981 yil, “Mehnatda o’rnak ko’rsatgani uchun“ medali

1986 yil, “Mehnat qizil bayroq” ordeni

1996 yil, T.N.Qori-Niyoziy nomidagi medali

1999 yil, Kasbiy ta’limni rivojlantirish va rag’batlantirish fondining A.G.Nebolsin Xalqaro mukofoti laureati

2003 yil, “Do’stlik” ordeni

2001 yil, “Mustaqillikning 10 yilligi”,

2011 yil, “Mustaqillikning 20 yilligi” ko’krak nishonlari.

“Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari” ilmiy tadqiqot bo‘limining maqsadi. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etish va boshqarishni modernizatsiyalash, zamonaviy menejment texnologiyalarini joriy qilish va ilmiy-pedagogik jihatdan ta’minlash strategiyalari ishlab chiqiladi va amaliyotga tatbiq etiladi.

Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari ilmiy tadqiqotlarbo‘limning asosiy vazifalari va funksiyalari

Bo‘limning asosiy vazifalari va funksiyalari quyidagilardan iborat:

Maktabgacha va maktab ta’lim tashkilotlarida tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etish va boshqarishni modernizatsiyalash, zamonaviy menejment texnologiyalarini joriy qilish va ilmiy-pedagogik jihatdan ta’minlash strategiyalari ishlab chiqiladi va amaliyotga tatbiq etiladi.

– Milliy tarbiya jarayonlarida ta’lim muassasasi pedagog xodimlari, ota-onalar va o‘quvchilar o‘rtasidagi bevosita o‘zaro ta’sir jarayonini kuzatish asosida boshqaruv texnologiyalarini o‘rganish, tahlil qilish;

– Milliy tarbiya jarayonlarida barcha uchun zarur va qulay bo‘lgan ruxiy muxitni vujudga keltirish, tarbiyaviy munosabatlarni shakllantirish va ulardan samarali foydalanish metodikasini o‘rganish va ularni takomillashtirish asosida ilmiy tavsiyalar ishlab chiqish;

– Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish asnosida mahalliy va xorijiy tajribalarni o‘rganish, tahlil qilish, zamonaviy yondashuv texnologiyalari bo‘yicha tadqiqot ishlarini tashkil etish;

– Milliy tarbiya jarayonlarni tashkil etish uchun o‘quv va trening xonalarini o‘quv jarayoniga tayyorlash, tarbiya jarayoni ishtirokchilari uchun zaruriy shart-sharoitlarni yaratish bo‘yicha ilmiy-amaliy tavsiyalar ishlab chiqish;

 – Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarishda nazariy va amaliy mashgulotlarni ilmiy asosda tashkil etish uchun zarur bulgan ilmiy-metodik va o‘quv adabiyotlari, o‘quv-metodik va me’yoriy xujjatlar bo‘yicha ilmiy amaliy tavsiyalar ishlab chiqish va tadqiqotlar tizimini takomillashtirish;

– Milliy tarbiya jarayonlarini boshqarishda mahalla, oila va maktab hamkorligidagi mavjud munosabatlarni o‘rganish va tahlil qilish mexanizmini ilmiy-tadqiqotlar tarzida tashkil etish metodikasini ishlab chiqish;

– Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari doirasidagi dolzarb muammolar yuzasidan tizimli asosda ilmiy tadqiqot dasturlari va loyihalarini amalga oshirish;

– Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalarining tadqiqot natijalari bo‘yicha ishlab chiqilgan uslubiy tavsiyalar asosida seminarlar va davra suhbatlari, onlayn muloqotlarni tashkil etish.

O‘z vazifa va funsiyalarini amalga oshirishi uchun bo‘lim quyidagi huquqlari va majburiyatlarga ega:

“Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari ilmiy tadqiqotlar” bo‘yicha  ilg‘or milliy va xorijiy tajribalarni o‘rganish, tahlil qilish, takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritish;

“Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari ilmiy tadqiqotlar” bilan bog‘liq samarali ishlarini tashkil etish borasidagi tadqiqotlar uchun keng jamoatchilik fikr mulohazalarini o‘rganadi;

bo‘lim yo‘nalishidagi milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari asosida didaktik materiallar va multimedia resurslarini yaratish va amaliyotga keng joriy etish hamda taqrizlar, xulosalar olishda yetakchi mutaxassislarni jalb etish;

Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari vositasida yosh avlodni tarbiyalash ularning ongida Vatanga muhabbat uyg‘otish, milliy tarbiya an’analarini singdirish, ota-onalar va o‘qituvchilar orasidagi o‘zaro hamkorlik jarayonlarini samarali tashkil etish, o‘quv-metodik mahsulotlar ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish;

Muammo doirasida tayyorlangan metodik va ommabop vositalarni, o‘quv-metodik materiallarni tizimli tahlil qilish, ilmiy-metodik kengashlarda muhokamadan o‘tkazish ishlarini tashkil etish;

bo‘lim xodimlarining pedagogik amaliyot bilan shug‘ullanishi, ilmiy tadqiqotlar olib borishlari uchun sharoitlar yaratib berish;

bo‘lim xodimlarining innovatsion pedagogik texnologiyalar va ilg‘or metodikalarni o‘rganish va tajriba almashish maqsadida malaka oshirish, o‘qish, seminar va konferensiyalar tashkil etish, ishtirok etish;

bo‘lim faoliyatini keng yoritish maqsadida ommaviy axborot vositalari bilan hamkorlik qilish, rasmiy veb-saytlarga ma’lumotlar joylashtirish, ijtimoiy tarmoqlarda sahifalar ochish va yangilab borish;

bo‘lim yo‘nalishidagi xodimlarning ish faoliyatini belgilangan tartibda alohida moddiy va ma’naviy rag‘batlantirish, tarmoq hamda davlat mukofotlariga taqdim qilish uchun rahbariyatga tavsiya berish.

Бўлим мудири қуйидагиларни бажаришга масъул ҳисобланади:

илмий бўлимнинг йиллик иш режасини тузади, уни ўрнатилган тартибда тасдиққа киритади ва бажарилишини таъминлайди;

Ўзбекистон Республикаси Инновацион ривожланиш вазирлиги томонидан эълон қилинадиган фундаментал, илмий-амалий ва инновацион лойиҳалар танловларида илмий бўлимлар, марказлар ва бўлим ходимларининг соҳага оид муаммоларини ечишга доир лойиҳалари билан иштирокини таъминлашни ташкил қилади;

илмий ва илмий-педагогик кадрлар билан ишлашда замонавий педагогик ва ахборот технологияларидан фойдаланишнинг самарали усулларини қўллашда илмий бўлимлар ва бўлимлар билан ишларни ташкиллаштиради;

илмий бўлимлар билан ҳамкорликда малака ошириш ва қайта тайёрлаш тизимида бўлаётган янгиликлар, ўқитишда илғор технологияларни қўллаш, бу борада бошқа давлатлардаги тажрибаларни ўрганиш ва уни амалда қўллаш борасида институт раҳбариятига асосланган таклифлар тайёрлайди ва ваколатлари даражасида уларнинг ижросини таъминлайди;

илмий бўлим ходимлари ишларини тақсимлайди ва уларнинг меҳнат фаолиятини назорат қилади;

ходимларнинг ўз устида ишлаши, касбий билимларини ошириши ва иш натижасига кўра уларнинг фаолиятига баҳо беради ҳамда уларни рағбатлантириш бўйича институт раҳбариятига таклифлар киритади;

илмий бўлимнинг моддий-техник базасини мустаҳкамлаш бўйича институт раҳбариятига таклифлар киритади;

бажарилган ишлар юзасидан ҳисоботлар тайёрлайди.

Ilmiy ishlari

РАБОТА УЧЕНИКОВ НА УРОКАХ МАЛЫМИ ГРУППАМИ

«Bularus-Uzbek» ilmiy metodik jurnalining 2021-yi, 1-sonida O‘zPFITI bo‘lim mudiri, p.f.d., akademik  Risboy Djurayevning kichik guruhdagi o‘quvchilar bilan ishlash metodikasini nazariy-amaliy jihatdan yoritishga qaratilgan maqolasi e’lon qilindi.

Komillikning belgisi

Mustaqil O‘zbekistonda ma’naviy-axloqiy g‘oyalarning rivoji

«Xalq ta’limi» jurnalining 2021 yil, 6-sonida O‘zPFITI bo‘lim mudirlari p.f.d., академик Risboy Djurayev va p.f.n. Muhayyo Inoyatovalarning “Mustaqil O‘zbekistonda ma’naviy-axloqiy g‘oyalarning rivoji” nomli maqolasi e’lon qilingan. Maqolada Mustaqil O‘zbekistonda ma’naviy-axloqiy g‘oyalarning bugungi takomilida davlat rahbarimizning tutgan o‘rni, aholisining yarmidan ko‘prog‘i yoshlardan iborat bo‘lgan mamlakatda yoshlarga oid davlat siyosatini izchil amalga oshirish, yosh avlodni har tomonlama yetuk va barkamol, intellektual salohiyatli, o‘z qat’iy pozitsiyasiga ega, yurtda amalga oshirilayotgan islohotlarga befarq bo‘lmagan, yurtning ertangi munosib kelajagi uchun daxldorlikka tayyor, maqsadga intiluvchan, serg‘ayrat, vatanparvar, sadoqatli, komil shaxslar sifatida tarbiyalash haqida fikr yuritilgan.

Akademik Risbay Djurayev 11.03.2022 kuni DSc.03|30.122019.Ped.4801. Raqamli ilmiy kengashda HIMOYAda kengash raisi sifatida ish olib bordilar.