“Ilmiy va ilmiy pedagog kadrlar tayyorlash” ilmiy tadqiqot bo‘limi

Umaralieva Muxayyo Abdugapparovna
Falsafa fanlari doktori (PhD),katta ilmiy hodim

Telefon: (+998) 97-427-26-67

DAVLAT MUKOFATLARI

2006-yil “Xalq ta’limi a’lochisi”

2017-yil Xalq ta’limi vazirining tashakkurnomasi

2021-yil “O‘zbekiston Respublikasi mustaqillikning 30 yilligi” esdalik nishoni

ILMIY VA ILMIY PEDAGOG KADRLAR TAYYORLASH ILMIY-TADQIQOT BO‘LIMINING NIZOMI

I. Umumiy qoidalar

1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 22-maydagi 304-sonli “Oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qarori asosida ishlab chiqilgan va u (Qori Niyoziy nomidagi Tarbiya pedagogikasi milliy instituti) “Ilmiy va ilmiy pedagog kadrlar tayyorlash ilmiy-tadqiqot” bo‘limi faoliyatini belgilaydi.

2. Qori Niyoziy nomidagi Tarbiya pedagogikasi milliy instituti ushbu bo‘limi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, farmoyishlari va qarorlari, Vazirlar Mahkamasining farmoyishlari va qarorlari, Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining qarorlari, buyruqlari hamda mazkur Nizom asosida faoliyat ko‘rsatadi.

II. Ilmiy pedagogik kadrlar tayyorlash bo‘limining

maqsad va vazifalari

3. “Ilmiy va ilmiy pedagog kadrlar tayyorlash ilmiy-tadqiqot” bo‘limining maqsadi

“Ilmiy va ilmiy pedagog kadrlar tayyorlash” ilmiy tadqiqot bo‘limi. Yuqori malakali ilmiy pedagogik kadrlar tayyorlash bilan shug‘ullanadi. Doktorant va tayanch doktorantlar, mustaqil izlanuvchilar ilmiy faoliyatida tarbiyaning dolzarb masalalari, taktikasi va strategiyasi tadqiq etiladi.

4. Ko‘zlangan maqsadga muvofiq bo‘lim oldiga quyidagi vazifalar qo‘yiladi:

4.1. Tayanch doktоrant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning doktorlik dissertatsiyalari mavzularini tasdiqlash.

4.2. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilar uchun ilmiy-uslubiy seminar mashg‘ulotlari, suhbatlar va uchrashuvlar o‘tkazish.

4.3. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning malakaviy imtihonlarini topshirishlarini tashkil etish.

4.4. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning hisobotlarini muhokama qilish.

4.5. Institutning tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil-izlanuvchilikka qabul rejasi buyurtmasini tayyorlash va taqdim etish.

4.6. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning turli ko‘rik tanlovlarda qatnashishini ta’minlash.

4.7. Tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil-izlanuvchilikka tanlov asosida qabul qilish uchun targ‘ibot ishlarini amalga oshirish.

4.8. Tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil-izlanuvchilikka kirish imtihonlarini tashkil etish.

4.9. Bo‘lim faoliyati bo‘yicha yillik hisobot tayyorlash va muhokamadan o‘tkazish.

4.10. Tanlov e’lon qilish va o‘tkazish.

III. Ilmiy pedagogik kadrlar tayyorlash bo‘limining lavozimiy tarkibi

5. Bo‘lim tarkibi o‘rnatilgan me’yorlarga ko‘ra institut rahbariyati tomonidan belgilanadi va mehnat shartnomasi asosida amalga oshiriladi.

6. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning ilmiy tadqiqotchilik faoliyati yuzasidan tashkiliy, nazorat va monitoring ishlari bo‘lim boshlig‘i tomonidan amalga oshiriladi.

7. Bo‘limning lavozimiy tarkibini shakllantirishda ularning ilmiy salohiyati, bilimi, tashkilotchilik qobiliyatlari va malakalari e’tiborga olinadi.

8. Bo‘limning vakant lavozimlariga ishga qabul qilish va bo‘shatish bo‘lim boshlig‘ining tavsiyasi bilan institut rahbariyati tomonidan amalga oshiriladi.

IV. Bo‘lim xodimlarining lavozim vazifalari

9. Bo‘lim boshlig‘i:

9.1.Institutning ilmiy-tadqiqot yoʻnalishlarini maktabgacha
va maktab ta’limi tizimidagi tarbiyaviy masalalarga oid ilmiy muammolar asosida shakllantirish. 

9.2. Xorijiy universitetlar va ilmiy markazlar bilan hamkorlikda qoʻshma tadqiqotlarni yoʻlga qoʻyish.

9.3. Ilmiy-tadqiqot natijalarini pedagogik amaliyotga tatbiq etish va ommalashtirish.  

9.4. Umumiy oʻrta ta’lim muassasalarida tajriba-sinov tariqasida bosqichma-bosqich jahonda tan olingan ijtimoiy-emotsional ta’lim (Social and Emotional Learning – SEL) metodikalarini joriy qilish.

9.5. Institutning ilmiy-tadqiqot yoʻnalishlarini tarbiya sohasidagi mavjud muammolar asosida shakllantirish.

9.6.Milliy tarbiyaning hududiy an’analarini oʻrganish, tiklash
va zamonaviy ma’naviy-axloqiy tarbiya tizimiga joriy qilishga qaratilgan  ilmiy tadqiqotlarni amalga oshirish.

9.7. Ota-onalarning farzand tarbiyasiga oid dunyoqarashini kengaytirishga yoʻnaltirilgan ajdodlar merosini o‘rganish  buyicha ilmiy-tadqiqot ishlarini rivojlantirish.

9.8. O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim fan va innovatsiyalar  vazirligi tomonidan e’lon qilingan fundamental, amaliy va innovatsiya tadqiqotlarning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha institut ilmiy-tadqiqot ish rejalarini shakllantirishda qatnashadi.

9.9. Bo‘lim faoliyati bo‘yicha yillik hisobot tayyorlaydi va muhokamadan o‘tkazadi.

10. Bo‘lim katta ilmiy xodimi:

10.1. Tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil-izlanuvchilikka qabul rejasi buyurtmasini tayyorlaydi va taqdim etadi.

10.2. Tayanch doktorantlar, doktorantlar va mustaqil-izlanuvchilar uchun ilmiy-uslubiy seminar mashg‘ulotlari, suhbatlar va uchrashuvlar tashkil qiladi.

10.3. Tayanch doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning malakaviy imtihonlarini topshirishlarini tashkil etadi.

10.4. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning dissertatsiya mavzularini tasdiqlashga tavsiya etadi.

10.5. Tayanch doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning malakaviy imtihonlarini topshirishlari uchun o‘quv jarayonini tashkil etadi.

10.6. Har yili 1-sentabrdan kechikmasdan tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil-izlanuvchilikka tanlov asosida qabul qilish uchun OAVlarida qabul haqida e’lon beradi.

10.7. Har yili 15-sentabrdan 15-oktabrgacha bo‘lgan muddatda tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil-izlanuvchilikka talabgorlardan hujjatlarni qabul qiladi.

10.8. Institutda tayanch doktoranturaga kirish imtihonlari va doktoranturaga kirish uchun suhbat har yili 1-25 noyabr davrida tashkil etadi.

10.9. Kirish imtihonlarida ijobiy natijaga erishganlarni belgilangan muddatda institut тayanch doktoranti, doktorant va mustaqil-izlanuvchi sifatida ularning dissertatsiya mavzulari va ilmiy rahbarlarini ham ko‘rsatgan holda rasmiylashtiradi.

11.Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil izlanuvchilarning vazifalari:

11.1. Tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil izlanuvchilikka qabul qilingandan so‘ng bir oy muddatda ilmiy rahbar bilan birgalikda dissertatsiyani tayyorlash bo‘yicha ish rejasini tuzish, institut ilmiy kengashida tasdiqlash va shu ish rejasi bo‘yicha ilmiy tadqiqot olib borish va uni to‘liq bajarish.

11.2. Biriktirilgan bo‘lim majlislarida shaxsiy ish rejasining bajarilishi to‘g‘risida muntazam ravishda (yiliga 4 marta) hisobot berib borish hamda yil yakunida tegishli hisobot topshirish.

11.3. Tadqiqot mavzusi yuzasidan dastur bo‘yicha pedagogik tajriba-sinov ishlarini o‘tkazish va olib borish.

11.4. Dissertatsiya mavzusini OAK “Byulleteni” jurnalida e’lon qilish uchun tegishli hujjatlarni taqdim etish.

11.5. Ilmiy ishlar natijalarini OAK tomonidan tavsiya etilgan ilmiy jurnallarda maqolalar shaklida e’lon qilib borish, xalqaro, respublika miqyosida ilmiy-amaliy konferensiyalarda ma’ruzalar bilan qatnashish.

11.6. OAK tomonidan tasdiqlangan talablarga muvofiq ravishda o‘z vaqtida malakaviy imtihonlarini topshirish.

11.7. Institutning jamoaviy tadbirlarida faol qatnashish.

11.8. Institutning ichki tartib, intizomiga to‘liq rioya qilish.

11.9. Dissertatsiya ishini ilmiy darajalar beruvchi Ilmiy Kengashga himoya uchun taqdim qilish va muddatida himoya qilish.

V. Bo‘limning ilmiy-tadqiqot faoliyati

11.1. Tayanch doktorant, doktorant va mustaqil-izlanuvchilarning doktorlik dissertatsiyalarini himoyasi orqali ta’lim muassasalari uchun yuqori salohiyatli ilmiy-pedagogik kadrlar tayyorlaydi.

11.2. Ta’lim tizimining dolzarb muammolariga bag‘ishlangan ilmiy-tadqiqot ishlarini olib boradi.

11.3. O‘zbekiston Respublikasi Innovatsion rivojlanish vazirligi tomonidan ajratilgan ilmiy tadqiqot dasturlarining ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha institut ilmiy-tadqiqot ish rejalarini shakllantirishda qatnashadi.

VI. Bo‘lim faoliyatini boshqarish

12. Bo‘lim faoliyatiga bevosita rahbarlikni institut direktori tomonidan tayinlangan bo‘lim boshlig‘i amalga oshiradi.

12.1.Bo‘lim boshlig‘i:

12.2. Barcha boshqaruv organlari, muassasalar va tashkilotlarda bo‘lim nomidan so‘z yuritadi;

13.3. Institut ilmiy kengashi a’zosi hisoblanadi;

13.4. Bo‘limga ishga qabul qilish va bo‘shatish haqida institut rahbariyatiga takliflar beradi;

13.5. Bo‘limning moliyaviy faoliyati bilan bog‘liq bo‘lgan masalalarni institut rahbari bilan kelishgan holda hal etadi;

13.6. Institut tomonidan chiqarilgan buyruqlar, yo‘riqnomalarning bajarilishini nazorat qiladi.

Ushbu Nizom institut kengashida muhokama qilingan va tasdiqlangan.

ILMIY ISHLAR RO’YXATI

  1. Development of professional skills and competencies of teachers

Turgunov, S. T., Daniyarov, B. K., Umaralieva, M. A., Shodmonova, S. S., Turgunova, S. M., &Tojiboeva, H. M. (2012). Development of professional skills and competencies of teachers. Tashkent» Sano-standart». Tashkent.–2012.

Umaralieva, M. (2017). Pedagogical conditions of forming professional competence of teachers. Eastern European Scientific (ISSN 2199-7977). Journal.–Dusseldorf-Germany.

Turgunov, S., &Umaralieva, M. (2016). The Development of Professional Competencies of Teachers on the Basis of an Innovative Approach. Journal of Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, (2), 119-125.

ABDUGAPPAROVNA, U. M. (2019). THE ROLE OF CREATIVE TECHNOLOGIES IN DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCY OF GENERAL SECONDARY PUPILS IN COLLABORATIVE PEDAGOGY. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol, 7(5).

Umaraliyeva, M. A. (2017). Pedagogical Conditions of Forming Professional Competence of Teachers Based on Innovative Approach. Eastern European Scientific Journal, (4), 65-68.

Mahmudov, S., &Umaralieva, M. The Conceptual Direction of Prevention Informational Threats in Academic and Educational Publications.

7.Махмудов, С. Ю., &Умаралиева, М. А. (2016). Илмий-педагогик ваўқув-услубийнашрларорқалиўқитувчилардаинформациявийтаҳдидларгақаршикурашишниривожлантиришмуаммолари. Современное образование (Узбекистан), (7), 28-33.